Monday, 6 December 2010

aq paste bg korang bcew jew...

Pakai Tudung Tapi...................
Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat. Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.
1. Ada yang pakai tudung singkat.
Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.
2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek.(bek x ya pkai tdg)
Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.
3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat.
Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?ap laa,suar jean belambak2 saiz L,XL....jgn la g amik saiz S...mmg la ketat siot....aq tgk pon seksi,eh silap...seksa bohh


4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat.

Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.ok yg ni plak kes na 2njuk yg dye mmpu pkai bju tuh bab pinggang ramping...bkn pe,ad gurl yg x le pkai bju tuh bab bdn berisi.. sal kaen 2 plak,senanyew kaen uh dye terslh jahit,bru jhit sku tp benang da abeh.....cian

5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat.

Macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin..kaki pon aurat aw....

6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. 

Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu. dak skola pon da brni wat gni.inikn plak wnta sejati...haha
7. Ada perempuan bertudung, 'merendek' pul.

'Merendek' dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.
btol3....



8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi.

Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.emmm tp aq x pnh pon pkai n x pnh bli pon ksut gni.bkn pe,redha je la klu kiter dlhirkn x ckup tggi.x ya na eksyen....adeh..ske ati la k

psss,aq bce la 1 nvel nih,kbykn pljr yg g luar ngre nih,terikut2 trend ngre yg dye prgi uh...
tp ksh yg nih len ckit,dye g n dye blk ng pkai tdg(tutup aurat)..kan bgus g2!

haa lgi 1,omputih uh rmai yg msuk islam bab terpikat ng islam...
tp kte nih g terikut2 budya dorg...isk,...plk3.......

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^