SHOPPING BUKU DISINI

Tuesday, 29 November 2011

sketsa aku dan dia..

hari ni aku nak tulis mengenai seorang perjalanan seorang musafir yang fi sabilillah....
nama diberi A...
dye dilahirkan sebagai seorang anak sulung kepada 4 orang adik2 nya yang lain.
kehidupan A tidaklah aku ketahui secara terperinci....
yang aku tahu,sejak dia kecil,dia sudah mula berjinak-jinak dengan perkara perkara yang negatif.
cthnye :menghisap rokok,pil kuda,tgk crte lucah tergedix2 ng puan n what soever...
mungkin baginya itulah lambang keMACHOan lelaki..aku pon tak pasti...
tapi yang pasti aku pon tak tahu macam mana aku boleh berkawan dengan dia..
kalau ikutkan aku memang da lme WTF kt lki cam 2..sial gyler(maaf kata2 kesat)
tpi mungkin ketika itu aku kurang mengenali perihal dirinya yang sebenar..
membuatkan aku berpikiran bahawa dia seorang yang baik...
tetapi aku sering mendengar desas desus yang buruk mengenainya
aku hanya mendengar sekadar masuk telinga kanan keluar telinga kiri.
saat aku mula mengenalinya dengan lebih mendalam..
aku mengetahui serba sedikit mengenai dirinya sebelum dye mengenalku...
tetapi aku tidak mengetahui apakah itu benar atau salah...
tp wlpepon aku ttp percaya kat dye...sebab dye kawan aku...
persahabatan kami mulai akrab...
aku pernah tengok dye menangis sebab menyesal atas ketelanjuran diri
tapi aku x thu adkah itu air mata palsu yang dibuat2 untuk mnarik perhatian or air mata keinsafan??
aku sering menasihatinya tentang itu dan ini(sambil mengingatkan diri aku juga yup)...
dan pada pandangan aku,dye sudah membuang tabiat lamanya itu..wlpon tidak keseluruhannya..
yang aku kesalkan,kdg2 aku tgk dye seperti x dpt kwal diri dye sendiri..x perlulah aku menghuraikannya..
mengenalinya seperti aku mengenali diri aku sendiri...itukah erti persahabatan??
tidak,bukan bagi aku...
persahabatan bagi aku adalah persaudaraan yang tiada penghujungnya...
tp aku dan dye... kami sudah membawa haluan masing2...
aku tak pasti semenjak peristiwa apa yang membuatkan kami begitu....
1 jep harapan aku,semoga dia berjaya dalam hidupnya didunia dan diakhirat tanpa memikirkan aku yang pernah wujud dalam dirinya....
aku harap dye bahagia dan terus cuba melupakan aku sebagai temannya.....
yang pasti aku gembira dengan kenangan yang diberi kerana mematangkan aku mengenai sesuatu yang harus aku jauhi diusia ku ini....
hmm,biarlah masa yang menentukannya...
...
...
....
...
...


hmm,ok tak cerita tadi??
huh ayat skema....aku eja penuh tuh,bukan senang...
sori,minggu nih aku agak jiwang sbb aku mengalami perubahan emosi yang agak kritikal...
aku pon tak tahu kenapa...
kadang2 gembira,kdg2 aku sedih dan mcm2 lgi...
hdupku dirundung pelbagai rse...
mungkin tika ini aku sangat merindui seseorang yang sangat aku cintai...
semudah itu aku boleh jatuh cinta???
ye laaa,2 kan fitrah...ngokngek laa..
ye aku tahu aku bukan wnta y alim,y tiada istilah cinta pada manusia selain RABB..
tp itulah aku..diri aku..ske hati aku lah...
wnta mcm aku layak ke menghafaz kitab Allah 30 juzu?(alhafizah)...
dengan keadaan diriku....hmm,tp aku ingin bawa orang yang aku cintai ke syurga-Nya...
k la 2 je kot...

p/s :criter tadi aku main2 jep..aku reka ok..aku reka..hik3...aku nih memang ske bab reka cerita nih 2k buat diri aku gembira (tp bukan utk wat fitnah ok),jgn salah faham n bukan utk mengeruhkan lagi keadaan...k bai

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...