SHOPPING BUKU DISINI

Tuesday, 27 December 2011

AKU TERNODA OLEH SI DIA....



HAI...
hari ni aku nak share something....
ni kisah benar...
tpi yang pasti TAK BERLAKU pada diri aku kay....
perkara ini berlaku kat sorang hamba Allah ni...
nama dirahsiakan...
tapi aku gelarkannya H..
H seorang anak gadis y kehilangan seorang ibu sewaktu kecil....
dia tinggal bersama bapanya....
aku tak pasti y dia ade adik beradik y len ke x...
kisah sedihnya di sini....
H telah DINODAI oleh BAPANYA...
sebanyak 80 KALI!!!!!!!!
dari umur 12 hingga 18....
bayangkan,dia dirogol oleh bapanya sendiri tanpa belas kasihan...
bayangkan??
boleh???
jangan la bayangkan y dorang tengah buat ttpi bayangkan kesengsaraan y gadis tu alami!!!
takdir Allah....
bapa gadis itu meninggal...
(x ya la gne nme H)...
meninggal tanpa sempat bertaubat...
kasihan....
korang taw kan sumbang mahram 2 dosa BESAR!!

then,gadis tuh mintak pandangan seseorang pakar motivasi ni...
maka terjadilah perbualan yang menginsafkan....jom sambung baca!!!
(gadis -H) (pakar- P)..


H - Assalamualaikum Dr.
P - Waalaikumsalam..ye ada apa???
lalu H menceritakan segala2nya....

..
..
..
P- Hmm,ayah awak tuh boleh diibaratkan seperti haiwan malah lebih teruk daripada itu!!!
H- macam mana ni??patutkah saya memaafkan kesalahan ayah saya???padahal dia telah merogol saya lebih 80 kali...
P-hmm,sebagai seorang anak ...walauapapun awak tetap kena memaafkan ayah awak....kerana DIA AYAH AWAK!!!!!
H - biler sy teringtkan perbuatan dia,saya tak mampu utk memaafkannya....macammana ni??

...
pakar itu berfikir sejenak...
dengan izin Allah.....pakar itu mendapat ilham...lalu bertanya..

P- da lama awak sakit perut??(bkn sakit perut na berak tuh)..
H- mcm mne P tahu perut saya sakit???
P- dont ask about that!!berapa lama dah awak sakit???
H- saya sakit dah 2 tahun...saya menghidap ulser perut....da macam2 ubat doktor bagi tp x sembuh2..
P- hmm,perut awak tak sembuh kerana awak masih belum memaafkan ayah awk...baik awak maaafkan ayah awak,perkara dah jadi jangan berdendam..
H- ok,saya akan cuba.....

2 minggu selepas itu..
gadis itu menelefon pakar itu sekali lagi ...
H-assalamualaikum doktor..sakit saya dah sembuh..betul cakap doktor.setelah saya memaafkan ayah saya barulah sakit ini hilangg..
P-waalaikumsalam.alhamdulillah kalau begitu......
H-doktor,saya diterima utk sambg degree kat U**..
P-wahh bagus laahh..semoga berjaya..tahiniahh...

dan perbualan terhenti disitu...
,...
..



2 tahun selepas itu....
..
..
..
.
..
gadis itu menelefon semula P utk meluahkan perasaannya...


H- assalamualalikum P...masih ingat saya???,saya gadis yang pernah sakit ulser perut tu,..hee.
P- waalaikumsalam,saya ingt awak....macam mana sekarang??
H-alhamdulillah hidup saya terasa lebih bermakna selepas apa yang doktor tlg sye...tp sy ade 1 lgi masalah,cam gini..ada seorang laki ni,dia nak masuk meminang saya..dia betol2 cintakan saya tapi dengan keadaan diri saya yang da tak suci ni!!patut ke saya terima??lagipun saya belum bagi tahu dye perkara sebenar??macam mana ni??
P-oh,sebetulnya awak masih suci...yang melakukan dosa itu ayah awak..awk dizalimi....jadi awak tidak bersalah...walaupun awak sudah kehilangan mahkota awak,awak masih suci sebenarnya dalam konteks sebenarnya....seeloknya jangan ceritakan kepada dia kerana ia secara tak langsung awak telah membuka aib ayah awak...buka aib ore y da mati kan x elok,berdosa..
H-jadi saya harus menerimanya???
P- YA...mulakan hidup baru dengan berkahwin dengaanya...
H- thankz P....semoga Allah membalas jasa baik doktor...


dan akhirnya gadis yang ternoda itu hidup bahagia...
walaupun suatu ketika dulu dia pernah sengsara!!!!

ada nampak konklusi tak daripada cerita ni????
moralnya sejahat mana pon mak bapak kita,kita kena hormat...
sebagaiman nabi Allah,Ibrahim a.s...
tahu kan cerita nabi Ibrahim???kalau x tahu,ce tnye mber2 or famili korang kay...
then,sentiasa memafkan orang lain
then,jangan buka aib orang lain
..
ermm tu je kot...
na share ng korang...
kalau pernah dengar cerita ni,buat2 macam tak pernah la ek..hee....
ada apa2 persoalan boleh tanya terus!!!
papai...

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...