SHOPPING BUKU DISINI

Saturday, 31 December 2011

MENUTUP AURAT TETAPI HATI JAHAT????



'tidak semestinya wanita yang baik itu menutup aurat'
pernah dengar ayat tu???
so dia nak mentionkan kat sini yang wanita mnutup aurat,x semestinya baik,malah ada yang perangainya lebih buruk drpd y x mnutup aurat!.


isu sekarang ialah AKHLAK BAIK,TIDAK MENUTUP AURAT..
ade kan wanita yang sebegini...
bagi gua..
kalau betul akhlak dia baik contohnya jujur,berterus terang,pemurah dan lemah lembut,ya dia BAIK DARI SUDUT ITU, tetapi jika dia mendedahkan auratnya,dia telah melanggar PERINTAH ALLAH di sudut yang lain. dia tidak baik dari sudut berpakaian,kerana hukum menutup aurat termaktub dalam al-Quran.takkan kita nak mempertikaikan lagi???

KALAU MASIH ADA YANG MENGATAKAN.' DAH TU,WALAUPUN DIA TAK BERTUDUNG,TAPI DIA JUJUR,AMANAH,SEMPURNALAH SIFAT MAHMUDAHNYA..'
ya gua tahu tu,tapi orang yang baik MENURUT ISLAM ialah orang yang menjaga hubungan baiknya dengan Allah dan hubungan baik dengan manusia lainnya.menutup aurat itu perintah Allah.


..
..
..

namun,percayalah,jika hati dia benar2 baik,insyaallah suatu hari nanti dia akan diberi hidayah oleh Allah utk mnutup aurat.

ada hujah mengenai hal ini..
masih bersandarkan kepada hadis nabi..
hadis riwayat al- Bukhari mengisahkan seorang pelacur yahudi (wanita) telah memberi minum kepada seekor anjing yang kehausan. atas sifat belas kasihannya itu,dia mendapat hidayah lalu menjadi wanita solehah..


maksudnya..seperti yang gua da habaq tadi..jika seorang wanita itu benar2 baik hatinya,insyaallah lambat laun dia akan menutup aurat juga....

kerana apa?????????

kerana Allah menilai pada HATI kita!!!
jika hati itu baik,insyaallah hal2 luaran pasti mengikutnya menjadi baik....

....
..






BAGAIMANA PULA DENGAN MENUTUP AURAT TETAPI PERANGAI BURUK!!!

dalam hal ini,bab aurat dia telah selamat. Alhamdulillah,kewajipan menutup aurat telah dia penuhi. apa yang tinggal??...dia perlu memperbaiki akhlak dan perangainya.dia perlu terus berusaha!!

BAGAIMANA PULA YANG MENUTUP AURAT SEKADAR BERPURA2,MENGIKUT FESYEN ATAU INGIN MENUNJUK2????

hati manusia kita x tahu melainkan Allah....
soal hati adalah hak Allah....
so jangan cepat berprasangka.....
fikir POSITIF ok...
contohnya kalo de sorang aweks cun ni,pakai shawl tomeiii gilerr,tpi alahai dada terbonjol keluar laa plakkk...uhuk3,agak2 ape y korang pk???
beza tau jawapan dari seorang yang jahil ilmu agama dan orang yang tahu agama!!!!!
oleh itu,sebaik2nya utk mengelak korang cakap bukan2..fikir positif....
juz anggap yang awekz tomeiii tuh gembira coz dia dikurniakan dua buah bukit yang menonjoll..
ahaahahahahah ape aku mengarut ni???
huhu sori laa,gua x thu na bg alasan apa...
tp betulla,ade y kne breast kanser,keciann....
aset mereka terpaksa dibuang....
hah??
so bersyukur laa dgn ape y kiter ade....
tp jgn laa mnunjjuk2 plakk....



alamak,kita telah menyimpang dari subtopic tadi...
ok kembali semula....
ayat las tadi,soal hati adalah hak Allah..

tetapi,katalah en wanita yang menutup aurat itu benar2 jahat or imannya senipis kulit bawang.
jika hatinya benar2 jahat,lambat laun dia akn mendedahkan auratnya semula...

tahu tak KENAPA?????

kerana menutup aurat itu adalah pakaian wanita solehah. wanita yang jahat tidak mampu memakai pakaian wanita solehah!!...
kalau anda perasan sekarang ini fenomena ini dah berlaku...
dulu2 kat sekolah pakai tudung labuh ,makkk aiii sampai jubooo labuhnyaa...
sikit2 da start pakai shawl tomei2 sampai nampak dada n tali bra..
kemudian berubah memakai seluar ketat yang menampakkan segala jenis lemak kepada memakai pakaian yang sendat dan ketot...
then bertudung ala kadar je...
itu salah satu contohnya...

anda perlu tahu bahawa perubahan diluar merupakan gambaran perubahan hati. yang tidak menutup aurat,akhirnya berubah perlahan2 menutup aurat manakala yang menutup aurat sebaliknya..perlahan2 membuka aurat menandakan kemerosotan kualiti hatinya...

OLEH ITU,HATI BAIK MESTI TUTUP AURAT!!

tetapi bagaimana pula dengan wanita yang menutup aurat tetapi buruk akhlaknya?wajarkah mereka mendedahkan aurat spya tidak hipokrit??

jawapnnya'perangai buruk bukan lesen utk mendedahkan aurat.bagi mereka ini,tuntutan menutup aurat sudah ditegakkan ,alhamdulillah . tinggal satu lagi tuntutan memperbaiki akhlak yang belum selesai.....

rasanya sampai situ je dulu info utk korang...
ader masa gua share lagi,,,
info dari majalah solusi edisi 38..
page 36,37...
tajuk besar dia sama ng tajuk post aku ni..
fikir2kanlah wahai wanita dan selamat beramal!!!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...