SHOPPING BUKU DISINI

Tuesday, 3 January 2012

hina ke kalau kutip sampah??










aku tak bengang....
marah juga bukann
cuma geram pluss sakit hatiii


taw x??
ni laa rakyat malaysia(cehh ,aku lerr tuhhh)..
da reti guner,x reti buang...
aku rasa lagi elok gne dapat madu sepah dibuang merata2...


mne la aku x menyampah kalo ore tuh boleh kater
'ALA,SAMPAH SECUIT JE,TAK KISAH LAA,NT ADE LA TU ORE KUTIP!!'

Amboi2,aku taw la kat situ memang la ade tukang kutip sampah tapi x yah la sok2 gitu...


saper yang ske buang sampah merata2 ni kan...
sama la perangainya dengan MONYET!!
kenal x???
hah tengok pic kat bawah tuh






hah!!!
tak malu ker???

adehh...
ni nak membebel pon tak guner..
tapi kan...
drpd yang aku perhatikan

uncle2 yang kutip sampah tu
kalo melayu yang kerja en,buat kerja cam tak ikhlas..
memangla ikhlas tu hanya tuhan yang tahu
tapi kiter boleh agak laa en dari perlakuan..

cthnyer cam kat umah aku....
sampah melembang2..
pakcik tu..
bukan nak mengutuk..
tapi aku harap pakcik2 yang kat luar sana..
kalau kerja kutip sampah...
jangan malu2...
pekerjaaan tuh daaa sangat2 muliaaa drpd jual dadahh lorr...
so lakukan dengan ikhlas..
kutip dengan gembira...
saya doakan semoga kehidupan pakcik2 yang kutip sampah ini dapat balasan setimpal dengan apa yang dilakukannya...
kebersihan itukan sebahagian drpd imannn...

bai'
'




No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...