Sunday, 22 July 2012

membebel itu normal


sebelum aku membebel lebih jauh ....
izinkan aku petik satu surah daripada Al-Quran karim....



"Boleh jadi kamu menbenci sesuatu padahal ia baik bagimu. Boleh jadi kamu menyayangi sesuatu padahal ia buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"-surah al-Baqarah,ayat 216

ayat ni selalu menjadi rujukan apabila kita sering bertanya kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan??


...........................................................................................................................................................................


apa kaitan ayat ni ngan hidup aku???
dlu aku pernah menyayangi sesuatu yang amat berharga bagi aku...
tapi ia ternyata menyakitkan malah serba sedikit melalaikan aku...
aku terbuai oleh janji2 manis..
eceh,biasalah pompuan...
but
janji2 dia seriously MACAM nak direalisasikan....
tapi bila aku kehilangan dia...
janji2 tu sumer macam tak pernah diucapkan....
TAPI...
nvm,tak pe lah..biasalah tu aku paham,...setan je masa tu yang banyak!!betul??

tapi aku rasa bersyukur sangat2 ada hikmahnya semua ni berlaku..
aku dah mengehadkan pergaulan aku
aku nak jadi macam Solehah,Aida,kak Aisyah!!!

kadang2 member tanya,
mira,asal ko ni senyap sangat eh?
aku jawab : kalau mende tu bagi manfaat bagi aku,aku buat...
dan walaupun masih ada sisa2 kasih aku pada dia
aku cuba utk kikis drpada hati aku
mungkin hati aku perlu lepaskan dia
untuk biarkan dia bebas mencintai sesiapa selain aku
cuaca pon boleh berubah inikan pula hati manusia

member aku tanya lagi,
mira,ko still ske dia ke??
aku jawab : aah, x pe la kalo dye tak tahu pon.Asalkan Allah faham perasaan aku
Aku yakin Allah pasti akan memberikan yang terbaik buat hambaNya...kalau bukan dia ,mungkin ada yang lain yang Allah da siapkan utk aku...

huh...
asal aku macam emo je...
ntah la
teringat kat dia kot
susah jugak untuk aku lupakan sebab kenangan2 ngan dia semua masih aku simpan....
napa aku simpan ek??
sedangkan keychain yang aiman bagi tu pon aku dah rosakkan...

mungkin saat dia muncul dalam hidup aku dulu...
hati aku kosong dan dia orang pertama yang penuhinya....
silap aku sebab bagi dia masuk....
dan sekarang dia tinggalkan hati aku.....
dia lupakan janji2 dia....
aku tak tahu la apa maksud janji dia tu
dia tak sedar ke kalau tak menepati janji tu dikira orang MUNAFIK!!!!
ntah2 dia dah jadi munafik kot,sebab tu jadi gitu!!!
eleh,cakap orang ntah2 aku pon sama....
ingat lagi,hari tu kata nak berhenti merokok la,memang nak lawan habis2...
ye2 aku paham bukan boleh berhenti direct,x pasal2 mati...

ya Allah,bantulah aku untuk melupakannya dan segala kenangannya sebagaimana dia telah lakukan...amin3 ya rabbal alamin....
akhir kalam...
sori aku' meroyan 'sebelum balik asrama...tadi dapur terbakar...cam ore gila sat...haha
hope adik2 tak bagitahu mak..hehe malu la kat mak....hoho

kalo korang tak paham apa yang aku tulis tak apa sebab aku pontakpaham jugak...dahla tatabahasatungganglanggang....hah tata...
selamat beramal dan selamat menambahkan kecintaan kepada Allah!!!!!!!!!!!
takbir!!!!!!!!!!!



No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^