Tuesday, 27 November 2012

jom ambil tahu!!

kadang2 sedar tak sedar,mulut ni terlepas cakap..bila seseorang tu dah kurang ingatannya di hati kita..hanya keburukan je yang kita nampak..betol tak??ayat ni  bukan ditujukan utk semua juz utk yang terasa...cuma nak ingatkan... kalau bukan dengan izin ALLAH yang turunkan kepada negara kita seseorang pemimpin yang ISLAM  walaupun tidak lah terlalu warak..tapi bersyukurlah kerana dengan semua usaha gigihnya yang bukan untuk diri beliau sahaja tetapi utk orang yang berada dibawahnya...pernah tak kita amik tahu apa yang beliau lakukan sepanjang pemerintahannya??? tahu ke??? walaupun tak seperfect..tapi alhamdulillah dengan usahanya,atas izin Allah,kita dapat hidup aman...^___^..huh ayat..sori la,miraa ada la terasa hati(sikit je la) ngan orang yang suka buruk2kan pemimmpin..hmm,mulia sangat ke diri ni sampai nak kutuk2 orang lain??..

jom terjah....

beliau yang mira maksudkan tu pernah.....




1. Dia lah yang menggerakkan negara islam yang lain
    untuk membantu
    Bosnia & Herzogovinia ketika umat islam disana
    disembelih oleh pengganas Serbia.

2. Dia juga lah yg menghantar ratusan komando
    Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke
    Bosnia untuk membantu saudara seIslam ketika era
    pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai
    umat Islam di Bosnia ketika itu.
    “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu,
    kita hantar sahaja askar kita,” - Tun Mahathir.

3) Dia juga lah berpakat dengan kerajaan
    Sultan Brunei menyediakan
    jumlah dana yang berjuta dollar untuk
    membeli senjata dan peluru anti
    kereta kebal untuk tentera Islam Bosnia.

4) Dia lah yang pernah menangis ketika
    melawat Bunker yang menjadi
    pejabat Yasser Arafat di Palestine.

5) Dia juga lah pemimpin islam yg
    Yasser Arafat hubungi meminta bantuan
    dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

6) Dia juga lah yg mempertaruhkan nyawa isterinya,
    Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad
    membawa bantuan kemanusiaan kepada umat islam
    demi untuk melepaskn sekatan Amerika Syarikat.

7) Dia lah yang digelar MahaFiraun dan dia
    jugalah yang lantang mengutuk kekejaman
    Yakjuj Makjuj / Zionis ke atas umat islam serta
    mempertahankan islam dimata dunia.

8) Dia lah yang berusaha keras,
    tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa2.

9) Dia lah yang ketika saudara islam yang
    berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya.
   Tapi dia diizin oleh Allah SWT masuk ke dalam KAABAH.

10) Dia jugalah pernah ditembak dan mengorbankan jawatan
 tertinggi yang beliau ada bagi menyelamatkan umat Islam di Bosnia.

Malah beliau kini dianggap sebagai seorang pemimpin dunia
yang berjaya meskipun memimpin sebuah negara yang kecil.
Beliau bukan hanya berjaya Memerdekakan negaranya dari semua segi,
tetapi berusaha memerdekakan negara-negara lain dari belenggu falsafah
pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya..

so what???


^___^

lu pk lah sendiri






mira teringin nak merasai hidup zaman 1980 an sampai lah perletakan jawatan mantan perdana menteri ni utk merasai apa yang orang lain katakan......kalau lah diberi peluang...hmmm






No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^