SHOPPING BUKU DISINI

Sunday, 16 December 2012

oh POPULAR..

ceritanya pendek je...

1 hari sorang  anak ni nak p kedai buku popular...

dan dia ni agak 'takut'  la jugak nak gitaw kat mak dia..

sebabnya dia tahu mak dia mesti tak bagi pergi..

lagipun poket ngah kering mse tu....hehe

lalu anak ini memikirkan cara supaya dia dapat pergi kat kedai buku yang amat digemarinya iaitu POPULAR..

malang yang berbau,setelah menyuarakan hasrat hati itu..

si ibu menolak mentah2 hasrat si anak utk pergi ke kedai buku POPULAR..

memandang di kawasan tempat tinggal mereka tiada kedai buku tersebut..

yang ada hanyalah kedai buku MPH, Marwilis dll...

si anak sudah resah gelisahh...

pada petang itu, si ibu mngajak si anak keluar jalan2...

si anak berfikir bahawa ini 1 peluang utk dia ke kedai buku...

tetapi tiada rezeki buat si anak kerana ibunya membawanya jalan2 di putrajaya iaitu di alamanda...

si anak hampir menyerah kerana tidak dapat ke kedai buku utk membeli sesuatu utk yang tersayang....

selepas ke alamanda,si ibu membawa anaknya ke Nilai( N9) utk membeli kasut Timberland buat si abang..(mse tu de ware house,jualan murah lorr)...

si anak hanya berdiam diri kerana kemahuan abang dituruti manakala kemahuannya hanya didengari...

si anak meminta izin daripada ibunya utk menunggu di luar kedai sahaja sambil meneliti air2 hujan yang menyimbah bumi..

si anak meliarkan pandangan di sekeliling kawasan itu...

tiba2 mata si anak tertancap pada 1 papan tanda ni...yang bertulis....




ape lagi, si anak dah tersengih2 utk meminta izin daripada ibunya utk ke kedai itu...

dan alhamdulillah si ibu bagi 'greeen light'...

si anak terus meluru ke kedai berkenaan....sambil jalan berjengket2..walaupun kaki si anak masih belum pulih sepenuhnya..


dannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn'

akhirnya si anak dapat juga memenuhi hasratnya...

maka si anak mengucap syukur kepada ALLAH >>..

kerana si anak yakin semua yang berlaku adalah atas arahan ALLAH kerana sesungguhnya 

SETIAP YANG BERLAKU PASTI ADA HIKMAHNYA..


^_____^

ceritera tamat...

konklusinya :  kalau kita x dapat dengan segera apa yang kita kehendaki,jangan terus mengalah....bersabarlah...ALLAH amat sayang kepada hamba-hamba NYA...cuma kita yang tidak menyedarinya..kalau ALLAH tidak bagi apa yang kita nak ...ingatlahh mungkin perkara itu tidak baik utk kita sebenarnya..dan ALLAH boleh bagi apa sahaja yang hambaNYA inginkan ,cuma cepat atau lambat je..

tamat...

sekian


4 comments:

  1. kenapa mesti popular? MPH pon ok gak. :P

    ReplyDelete
  2. zappers : MPH jarang buat diskaun utk novel2 yg best saller..pas tu nak daftar jadi ahli pon mahal...tak macam POPULAR..HAHA


    ceripas : ^___^

    ReplyDelete

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...