SHOPPING BUKU DISINI

Tuesday, 22 January 2013

Puteriku Sayang

Assalamualaikum..^____^




kali ni nak share sebuah lagu yang mana bagi ana sangat2 sesuai untuk para wanita muslimah yang ingin menjadi solehah...


kenapa yaa??




sebab lirik2 dalam lagu ni memang khusus utk wanita...
lagu ni jugak banyak sentuh pasal malu..bukan kemaluan yer...
malu?? sekarang ni berapa ramai je wanita yang masih menjaga rasa malu mereka??
kalau keluar dengan lelaki bukan mahram,sembang2 perkara laghaa dengan bukan mahram,duduk rapat2,bertepuk tampar..anda rasa rasa malu tu ade lagi ke dalam  diri seseorang wanita itu???




bagi ana,kalau wanita tu betul2 ada rasa malu mereka,mereka x kan berbuat sedemikian ..setuju x??
bagi ana,malu kott...yela,kalau dah keluar berdua2 ngan laki,mestilah macam2 boleh buat bersama..kan3? fitrahnya lelaki akan cenderung kepada wanita dan begitulah sebaliknya..

k2 jom skodeng lirik lagu ni..


Lembut mu tak bererti kau mudah dijual beli
Kau mampu menyaingi lelaki dalam berbakti
Lembut bukan hiasan bukan jua kebanggaan
Tapi kau sayap kiri pada suami yang sejati

 Disebalik bersih wajah mu disebalik tabir diri mu
Ada rahsia agung tersembunyi dalam diri
Itulah sekeping hati yang takut pada ilahi
Berpegang pada janji mengabdikan diri

 Malu mu mahkota yang tidak perlukan singgahsana
Tapi ia berkuasa menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

 Ketegasan mu umpama benteng negara dan agama
Dari dirobohkan dan jua dari dibinasakannya
Wahai puteriku sayang kau bunga terpelihara
Mahligai syurga itulah tempatnya





so,wahai wanita2 muslimah di luar sana...ana pohon...kalau enti x pernah dengar lagu ni..^___^ ana harap sangat antunna boleh hayati lirik lagu ni n fikir2 dalam2 sebelum berbuat sesuatu..

ana akui,semua orang x boleh lari daripada kesilapan..tapi semua orang boleh perbetulkan kesilapan??kan3?



^____^
ana pernah tengok 1 sedutan kat dalam drama kat tv ni...baca sampai habis tau...
alkisah sorang wanita ni p tumbuk sorang laki ni,wanita ni bukan tomboi tau tapi ade la dia tumbuk laki ni sebab dia ingat laki ni nak ape2 kan dia.padahal x pon..biasalah wanita kan memang dianugerahkan rasa bersalah yang tinggi sebab ego wanita lebih rendah drpd lelaki,then wanita ni pon minx maaf..tahu x lelaki tu kata apa??



lelaki tu kata'alah,setakat tumbukan ko dekat lelaki katang macam aku ,x rasa pape lah beb'...n korang taw wanita tu balas apa???



'memang x rasa apa2 tapi ingat yang tangan wanita mampu menggoncang dunia'..

pergh,bagi ana itu 1 jawapan yang mantaappppp seyhh..hehe..lain kali ana pon nak buat macam tu lah kalau ada lelaki yg memperkecilkan ana..huhu...
itu je..
eh2 lupa plak..jom layan klip video lagu ni supaya antunna dapat hayati lebih mendalam lagu ni..














No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...