Saturday, 12 January 2013

RAHSIA ANAK KE DUA

Assalamualaikum...ini ada 1 kajian yang ana jumpa kat 1 laman web ni..

jangan lah percaya semata2...ni dapat daripada kajian sebuah universiti kot..

siapa anak kedua kat sini??huhu ....so ana nak sharelah sikit apa yang ana baca pasal anak kedua dalam keluarga...jangan taqlid sangat ye...just baca utk suka2....^____^


Siapa ANAK KE-2 dalam family meh sini baca fakta ini!!!!!!!!!!

ANAK MANJA EMAK
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia
kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi
selalunya tak berapa jalan.

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.



~~~

menurut pandangan ana(anak kedua)...x semua nya betul...kalau ada yang betul,mungkin kebetulan,bukan memang ikut2 100% kajian...antara yang betul ialah pasal anak degil,bercinta,hitam putih tapi x sangat la,hati,berdikari(selalu terpisah ngan mak dan akan selalu kot,so hargailah mak anda),arahan(xske wat sesuatu yang diarah sedangkan mende tu ana dah selalu buat tanpa disuruh),pemaaf,caring...haha

anda bagaimana??

3 comments:

Thank you for your comment ^_^