Saturday, 2 March 2013

Dia bukan diri dia yang dahulu

Sebuah puisi( err rsenyer la) untuk sahabatku yang tercinta(as member) hehe..walaupun ku tahu kau mungkin x sedar yang puisi ini ku tuju khas buatmu...bacalah andainya kau mengingati bahawa ayat( aku bkn diriku yg dulu),merupakan tamparan hebat utk diriku yang pernah melalui getir bersamamu...ecehh jiwang plakk...hehe..mungkin korang2 yang baca ni xde feeling sangat kalo nk banding tuan punya badan yang baca..tp hope sesapa yg dpt detect puisi ni utk siapa..hope dpt gitaw si dia....nk gitaw direct ana segan plak...takut hidung meme x mancong,nak sorong pp plak...hehe ..^__^ bacakanlah ...
Puisi ni,word 'dia' merujuk kpd mber ana ni n ana x sabit pasal ana pon dlm ni aw..huhu..mmg khas utk dia...adoyai berapa kali nk ulang..hehe..ok2 jom sentakkkkk...^__^


Dia bukan diri dia yang dahulu
Yang aku kenal beberapa tahun lalu
Yang mana sebelum ini,
Akulah yang sering membantunya,
Untuk kembali ke pangkal jalan.

Dia bukan diri dia yang dahulu
Yang menjaga nafsunya
Yang menjaga perbuatan dan tutur katanya
Yang pernah mengingatkan aku tentang dosa dan pahala.

Dia bukan dirinya yang dahulu
Yang dulunya menangis,merayu untuk diampunkan dosanya olehNYA.
Aku bukan tuhan untuk memaafkan segala dosanya
Tetapi aku sahabat yang sering mendoakan akan kesejahteraannya..

Dia bukan diri dia yang dahulu
Yang sentiasa mencari peluang untuk mengabdi diri pada NYA
Yang lidahnya basah menyebut namaNYA
Yang akur pada perintah dan larangan NYA.

Dia bukan diri dia yang dahulu
Benarkah?
Dia bukan diri dia yang dahulu
Benarkah?

Ayat' dia bukan diri dia yang dahulu' itu
Bukanlah cetusan ilhamku dari idea enigma ini
Tetapi caturan kata darinya untuk ku
Yang membuatkan aku terkesima
Kerana adakah dia lupa akan janjinya kepada NYA????

Katakanlah ..
" mungkin aku bukan diri aku yang dahulu,kerana jalan hidupku ini aku yang tentukan, tetapi aku berharap untuk menjadi seperti dahulu,yang sering mengingatiMU"...


Tamat sudah puisi yang agak tacing lah jugak bagi ana?? Ade undur cinta x??? Rse cam x de sbb ana cuma nk dia ingat kat DIA....x ingt kat ana pon xpe..sbb ana nak kita semua tanamkan dalam hati,walau apa jua dugaan dan cabaran yang Allah bagi,jangan pernah tolak Allah ketepi drpd hati....

^____^ sori kalo mcm ngarut2.. Hehe tetiba teringt kat kawan lama..bulan ni bezday dia..huhu..ok lah sekian...wassalam...p/s : ana tulis dulu taw puisi ni sebelum write..huhu...tulisan ana memang berantai ~~ ok fine,tulisan buruk en..haha..apa2 je laaa..

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment ^_^