SHOPPING BUKU DISINI

Thursday, 11 April 2013

Teka Teki(TT) 1

Assalamualaikum...



jangan tension2..semua orang ada masalah,ana pon ada masalah,kucing pon ada masalah,nyamuk pon ada masalah,lalat pon ada masalah,lipas pon ada masalah!n x yah pk masalah2 tu..
jom tengok teka- teki kacang soya yang boleh dijadikan tempe..hoho..

if berminat nak jawab..boleh lah komen...n tulis  no dia..
semua ni ana amik drpd majalah sekolah sesi 2012..haha





  1. Apa yang turun lambat,naik cepat?
  2. Dalam banyak-banyak pintu,pintu apa yang tak boleh ditutup?
  3. Ada seekor lembu sedang menghadap kepalanya ke arah utara. Kemudian lembu itu pusing kekiri 90 darjah dan pusing ke kanan 45 darjah. Agak-agak anda,lembu itu pandang ke arah mana sekarang?
  4. Mula-mula aku buka baju,lepas tu aku disapukan bedak,aku pon terjun ke dalam kolam. Lalu aku pon mandi. Selesai mandi. Aku pon naik drpd kolam. Siapa aku?
  5. Dalam banyak-banyak tanda,tanda apa yang paling pandai?
  6. Antara semut dan zirafah,yang manakah lagi tinggi?
  7. Haiwan apakah yang sekejap putih dan sekejap hitam?
  8. Kalau manusia panjat pokok durian, Nampak hebat. Tapi kalo kura2 panjat pokok kelapa,nampak apa?
  9. Bila gajah melintas sungai,titi pon patah. Lepas tu kambing pula lalu,apa yang patah??

^___^
itu je..
utk sesapa yang ana dah pernah tanya..tok seh gatai nk jawab lah..n utk dak Hisamudin gak..sbb korang leh tgk kat majalah sekolah je jwpnnya...

sekian...senyum selalu...^__^


1 comment:

Thank you for your comment ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...